Чи може бути представництво НПО, яке не є юридичною особою, отримувачем гуманітарної допомоги?

Друкувати
09 Вересня 2020, 18:31

Відповідно до «ПОРЯДКУ реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 39, реєстрації підлягають юридичні особи, зазначені в абзаці п’ятому статті 1 Закону України “Про гуманітарну допомогу”, та міжнародні благодійні організації, їх філії та представництва, акредитовані в Україні як відокремлені підрозділи іноземних неурядових організацій, та установи, що зареєстровані в установленому законодавством порядку (далі – міжнародні організації).

Рішення про реєстрацію отримувачів гуманітарної допомоги приймає Мінсоцполітики.

Отримувач має бути внесений до Реєстру отримувачів гуманітарної допомоги.
Єдиний реєстр отримувачів гуманітарної допомоги ведеться у відповідності до Порядку реєстрації отримувачів гуманітарної допомоги, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2013 р. № 39 (надалі – Порядок №39).

До Реєстру можуть бути включені міжнародні благодійні організації, їх філії та представництва, акредитовані в Україні як відокремлені підрозділи іноземних неурядових організацій, та установи, що зареєстровані в установленому законодавством порядку (далі – міжнародні організації) (п.2 Порядку №39).

Для реєстрації в Реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги, міжнародна організація подає до Мінсоцполітики:

  1. Заяву. Основна проблема подання заяви полягає в тому, що відсутня її затверджена форма. Досить часто комісія Мінсоцполітики, яка розглядає подані для реєстрації Отримувачем документи, має багато технічних виправлень щодо написання назв Організації, та інших технічних виправлень.
  2. Орієнтовний перелік набувачів гуманітарної допомоги – юридичних осіб та/або інформацію про орієнтовну кількість населення, що потребує допомоги.
  3. Документи, необхідні для визнання вантажів, гуманітарною допомогою, згідно з переліком, затвердженим Мінсоцполітики (форма заяви, документи на вантаж, план розподілу, листи від набувачів, листи від донора). Перелік для визнання вантажу гуманітарною допомогою за посиланням.
  4. Копію установчого документа, засвідчену в установленому порядку, або свідоцтва про акредитацію установленого зразка, засвідчену в установленому порядку. Такими документами є Рішення державного реєстратора Мінюсту про акредитацію Представництва, довідка №34 ОПП видана податковими органами, Довіреність Керівника Представництва.

Мінсоцполітики після надходження документів, приймає рішення про реєстрацію Отримувача гуманітарної допомоги.
Мінсоцполітики надсилає копію зазначеного рішення обласним, міським держадміністраціям, ДФС, Національному банку та оприлюднює його на офіційному веб-сайті Міністерства.

У разі, коли документи, подані не в повному обсязі або оформлені з порушенням вимог законодавства, Мінсоцполітики приймає рішення про відмову у включенні юридичної особи до Реєстру.

До Реєстру вносяться:

  • код згідно з ЄДРПОУ отримувача гуманітарної допомоги;
  • дані про його місцезнаходження;
  • найменування;
  • прізвище та ініціали керівника, номери телефонів.

У разі внесення змін до відомостей про отримувача гуманітарної допомоги, отримувач гуманітарної допомоги зобов’язаний протягом десяти календарних днів повідомити про це Мінсоцполітики для внесення відповідних змін до Реєстру.

Рішення про виключення отримувача гуманітарної допомоги з Реєстру приймається Мінсоцполітики в разі:

  • документального підтвердження факту порушення отримувачем гуманітарної допомоги законодавства про гуманітарну допомогу;
  • подання отримувачем гуманітарної допомоги заяви про виключення його з Реєстру;
  • ліквідації юридичної особи, яка є отримувачем гуманітарної допомоги.

Інформація, що міститься в Реєстрі, є відкритою і загальнодоступною.

Прочитано разів:

Останній раз відредаговано 14 Травня 2023, 17:22